Öncelikle bu başlıkta altını çizmek istediğimiz önemli birkaç madde var;
1.PAZAR ANALİZİNİN ÖNEMİ VE AKABİNDE GETİRDİKLERİ
--Pazar payınızı genişletme, satışlarınızı ve karlılığınızı artırma fırsatı verir.
--Eğer iç pazarda kapasite tam kullanılmıyor ise, üretimi artırma ve birim maliyetleri düşürme imkanı sağlar.
--İç pazara olan bağımlılığı azaltır, iç pazardaki durgunluğu telafi etme imkanı verir.
--Dış pazarlara girerek, iç pazardaki rekabeti yayma, riski dağıtma imkanı verir.
--İç pazarda denenmiş ve test edilmiş ürünleri ihraç ederek dış pazara girilmesi, pazar araştırması maliyetini azaltır.
--Uluslararası pazarlarda yaşanan yoğun rekabet, ihracatçıları, ürünlerini pazarın ihtiyaçlarına göre uyarlamak için teşvik eder, böylece teknolojik “know-how”düzeyinde gelişme sağlanır.
--Mevsimsel satışlardaki dalgalanmaların olumsuz etkisini azaltırsınız.
--Firmaya düzenli para akışı, yeterli işletme sermayesi sağlarsınız.
--Ürünlerinizin yaşam süresini uzatırsınız.
--Firmanızı ve markanızı diğer pazarlara tanıttıkça, tüm pazarlarda rekabet etme gücünüz artar.
İhracat sürecinin üç önemli aşaması vardır: Fizibilite analizi, dış pazara girişin planlanması ve uygulama. Bu aşamalar yirmi bir basamaktan oluşmaktadır. Eğer dış pazar araştırması yaparsanız bu basamakları kolaylıkla geçebilirsiniz.
2.PAZAR ANALİZİNE KARAR VERME – NASIL YAPILIR?
* Uluslararası pazarlara girmek ve ihracat yapmak için öncelikle cevaplamamız gereken sorular vardır:
--Müşteriler kim?
--Hangi ülkelerde müşteri aramalıyım?
--Hangi ülkelere odaklanmalıyım?
--İlk kez ihracat yapacağım. Nereden başlamalıyım?
--Hedef pazar neresi olmalı?
* Sektör bazında pazar araştırması yapmak.
--Pazar araştırmasının değerlendirmesini yapmak.
--Pazara giriş stratejisini saptamak.
--Hedef pazardaki lisans, standartlar ve sertifikasyon taleplerine uygunluğu sağlamak.
--Patent, ticari marka ve telif hakları hakkında gerekli bilgiyi toplamak.
--Vergiler, gümrük vergileri, harçlar, kotalar ve diğer tarife dışı engelleri belirlemek.
--Fiyat listesi oluşturmak.
--Finansman bulmak.
* Dağıtım yöntemlerini belirlemek.
--Pazarlama planını uygulamak.
--Temsilcilik veya satış yöntemlerini seçmek.
--Satış sözleşmesini müzakere etmek.
--Üretimi tamamlamak.
--Sigorta yaptırmak.
--Ürünü ambalajlamak ve etiketlemek.
--Ürünü yüklemek.
3.SÜRECİN UYGULANMASI
Bu süreç bir çok koldan önceden planlanması gereken organizasyonel bir faaliyettir. Amaç tek olup yararlanılacak kaynaklar çoktur. Bu kaynaklar başlıca;
--Özel danışmanlar
--Sektördeki diğer ihracatçıların genel faaliyetleri
--Yurt içi ve Yurt dışı fuarlara katılım ile katılım sağlanamamış önceki fuarların analizleri
--Ticaret ve sanayi odalarından yararlanılacak tüm bilgiler olup, bu organizasyonu sizlerle birlikte el ele yürütebiliyor olmamızın müjdesini verebiliriz.
Ezcümle; bahsettiğimiz bu üç ana başlık ışığında konuyu daha da derinleştirerek sizlere uyarlayabilmek adına en kısa zamanda ticari kapasitenizi artırıp, zaman ve üretim maliyetinizi minimuma indirmek için bizlerden yararlanmanızı dileriz.