Öncelikle bu başlıkta altını çizmek istediğimiz önemli birkaç madde var;

     1.PAZAR ANALİZİNİN ÖNEMİ VE AKABİNDE GETİRDİKLERİ

--Pazar payınızı genişletme, satışlarınızı ve karlılığınızı artırma fırsatı verir.

--Eğer iç pazarda kapasite tam kullanılmıyor ise, üretimi artırma ve birim maliyetleri düşürme imkanı sağlar.

--İç pazara olan bağımlılığı azaltır, iç pazardaki durgunluğu telafi etme imkanı verir.

--Dış pazarlara girerek, iç pazardaki rekabeti yayma, riski dağıtma imkanı verir.

--İç pazarda denenmiş ve test edilmiş ürünleri ihraç ederek dış pazara girilmesi, pazar araştırması maliyetini azaltır.

--Uluslararası pazarlarda yaşanan yoğun rekabet, ihracatçıları, ürünlerini pazarın ihtiyaçlarına göre uyarlamak için teşvik eder, böylece teknolojik “know-how”düzeyinde gelişme sağlanır.

--Mevsimsel satışlardaki dalgalanmaların olumsuz etkisini azaltırsınız.

--Firmaya düzenli para akışı, yeterli işletme sermayesi sağlarsınız.

--Ürünlerinizin yaşam süresini uzatırsınız.

--Firmanızı ve markanızı diğer pazarlara tanıttıkça, tüm pazarlarda rekabet etme gücünüz artar.

İhracat sürecinin üç önemli aşaması vardır: Fizibilite analizi, dış pazara girişin planlanması ve uygulama. Bu aşamalar yirmi bir basamaktan oluşmaktadır. Eğer dış pazar araştırması yaparsanız bu basamakları kolaylıkla geçebilirsiniz.

     2.PAZAR ANALİZİNE KARAR VERME – NASIL YAPILIR?

* Uluslararası pazarlara girmek ve ihracat yapmak için öncelikle cevaplamamız gereken sorular vardır:

--Müşteriler kim?

--Hangi ülkelerde müşteri aramalıyım?

--Hangi ülkelere odaklanmalıyım?

--İlk kez ihracat yapacağım. Nereden başlamalıyım?

--Hedef pazar neresi olmalı?

* Sektör bazında pazar araştırması yapmak.

--Pazar araştırmasının değerlendirmesini yapmak.

--Pazara giriş stratejisini saptamak.

--Hedef pazardaki lisans, standartlar ve sertifikasyon taleplerine uygunluğu sağlamak.

--Patent, ticari marka ve telif hakları hakkında gerekli bilgiyi toplamak.

--Vergiler, gümrük vergileri, harçlar, kotalar ve diğer tarife dışı engelleri belirlemek.

--Fiyat listesi oluşturmak.

--Finansman bulmak.

* Dağıtım yöntemlerini belirlemek.

--Pazarlama planını uygulamak.

--Temsilcilik veya satış yöntemlerini seçmek.

--Satış sözleşmesini müzakere etmek.

--Üretimi tamamlamak.

--Sigorta yaptırmak.

--Ürünü ambalajlamak ve etiketlemek.

--Ürünü yüklemek.

     3.SÜRECİN UYGULANMASI

Bu süreç bir çok koldan önceden planlanması gereken organizasyonel bir faaliyettir. Amaç tek olup yararlanılacak kaynaklar çoktur. Bu kaynaklar başlıca;

--Özel danışmanlar

--Sektördeki diğer ihracatçıların genel faaliyetleri

--Yurt içi ve Yurt dışı fuarlara katılım ile katılım sağlanamamış önceki fuarların analizleri

--Ticaret ve sanayi odalarından yararlanılacak tüm bilgiler olup, bu organizasyonu sizlerle birlikte el ele yürütebiliyor olmamızın müjdesini verebiliriz.

Ezcümle; bahsettiğimiz bu üç ana başlık ışığında konuyu daha da derinleştirerek sizlere uyarlayabilmek adına en kısa zamanda ticari kapasitenizi artırıp, zaman ve üretim maliyetinizi minimuma indirmek için bizlerden yararlanmanızı dileriz.

  • PAZAR ANALİZİ
  • PAZAR ANALİZİ